- 1. Gün
- 2. Gün
- 3. Gün
- 4. Gün
SAAT | 02.10.2023 | |
08:45 - 09:30 | Ders Adı | Etkinliğin Amaç ve Hedefleri & Katılımcılar ile Tanışma |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Etkinlik açılışı ve etkinlik hakkında bilgilendirme | |
Ders İçeriği | Bu derste; hedef kitle ile tanışma gerçekleştirilecektir. Bu çerçevede etkinliğin amaç ve hedefleri hakkında bilgi verilerek katılımcıların eğitimden beklentileri hakkında bilgi paylaşımı yapılacaktır. Etkinlik eğitim planındaki derslerin öneminden ve amaçlarından bahsedilecektir. Böylelikle katılımcılar eğitim sürecinde kendilerini nelerin beklediği ile ilgili genel bilgi sahibi olacaklardır. | |
09:45 - 10:30 | Ders Adı | Türkiye’nin Afetselliği |
Eğitmen | Dr. Suat TÜFEKCİ | |
Ders Konusu | Ülkemizde risk oluşturan doğa kaynaklı afetler | |
Ders İçeriği | Bu derste; AFAD grevlisi bir yetkili tarafından Türkiye’de risk oluşturan doğa kaynaklı afetlerin neler olduğu ve hangi afetin hangi bölge için daha fazla risk oluşturduğuna ilişkin bilgilerden bahsedilecektir. Ayrıca doğa kaynaklı afetlerin gelecekte oluşturabileceği risklere vurgu yapılacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar Türkiye’nin afetselliği ile ilgili genel bilgileri edinebileceklerdir. | |
10:45 - 11:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler I |
Eğitmen | Dr. Suat TÜFEKCİ | |
Ders Konusu | Deprem ve deprem gerçeği | |
Ders İçeriği | Bu derste; yakın zamanda yaşanılan Kahramanmaraş merkezli depreme maruz kalan bir akademisyen tarafından tecrübe paylaşımı yapılacaktır. Bu çerçevede akademisyen bakış açısıyla depreme maruz kalmanın etkileri ve gözlemleri üzerine düşünceler katılımcılarla paylaşılacaktır. Ayrıca deprem sonrası oluşan afet yönetimi ve hazırbulunuşluğun önemi ile ilgili tecrübe aktarımı yapılacaktır. | |
11:45 - 12:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler II |
Eğitmen | Dr. Suat TÜFEKCİ | |
Ders Konusu | Deprem ve deprem gerçeğinin sosyolojik ve psikolojik izdüşümleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; yakın zamanda yaşanılan Kahramanmaraş merkezli depreme maruz kalan bir akademisyen tarafından depremin arka planında yaşananlar ve başta kadınlar, çocuklar, yaşlılar olmak üzere maruz kalanlar için sosyolojik ve psikolojik yansımaları üzerine farkındalık oluşturulacaktır. Bu sayede hedef kitlenin deprem gerçeğini meslektaşlarının gözüyle dinleyerek eğitime ilişkin motivasyonlarının artırılmasına katkıda bulunulacaktır. | |
12:30 - 13:45 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:45 - 14:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler III |
Eğitmen | Prof. Dr. Kasım YENİGÜN | |
Ders Konusu | Sel/Su baskını gerçeği | |
Ders İçeriği | Bu derste; ülkemizde yaşanan sel/su baskınlarında görev alan bir akademisyen tarafından tecrübe paylaşımı yapılacaktır. Bu çerçevede akademisyen gözüyle sel/su baskınına maruz kalınmasının etkileri ve gözlemleri üzerine düşünceler katılımcılarla paylaşılacaktır. Ayrıca taşkınlar sonrası ortaya çıkan toplumsal etkiler ile ilgili tecrübe aktarımı yapılacaktır. | |
14:45 - 15:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler IV |
Eğitmen | Prof. Dr. Kasım YENİGÜN | |
Ders Konusu | Sel/Su baskınlarının sosyolojik ve psikolojik izdüşümleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; ülkemizde yakın zamanda yaşanan taşkınlarda görev alan bir akademisyen tarafından taşkınların arka planında yaşananlar ve başta çiftçiler, müdahale ekipleri ile yöre halkı olmak üzere maruz kalanlar için sosyolojik ve psikolojik açıdan ortaya çıkan etkiler yaşayanın bakış açısıyla katılımcılar ile paylaşılacaktır. Ayrıca taşkınların sosyolojik ve psikolojik yansımaları üzerine farkındalık oluşturulacaktır. Bu sayede hedef kitlenin sel/su baskını gerçeğini meslektaşlarının gözüyle dinleyerek eğitime ilişkin motivasyonlarının artırılmasına katkıda bulunulacaktır. | |
15:45 - 16:30 | Ders Adı | Psikolojik Açıdan Deprem Gerçeği I |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN | |
Ders Konusu | Afet zararlarını azaltmada psikolojinin önemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; deprem başta olmak üzere afetlerin oluşturduğu psikolojik etkiler üzerinde durulacaktır. Doğa kaynaklı afetler sonrası bireylerin yaşadığı psikolojik travmaların nasıl aşılabileceğine ilişkin hususlara değinilecektir. Bu noktada afetler nedeniyle hayatları büyük ölçüde olumsuz etkilenen kişilere nasıl bir yaklaşım sergilenmesi noktasının da üzerinde durulacaktır. Bu ders ile katılımcılar afetlerin ortaya çıkaracağı zararları azaltma psikolojinin önemine ilişkin kazanımlar elde edeceklerdir. | |
16:45 - 17:30 | Ders Adı | Psikolojik Açıdan Deprem Gerçeği II |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN | |
Ders Konusu | Afetzedeler için psikolojik destek yöntemleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; afete maruz kalmış kişilerin duygu, davranış, algı ve düşüncelerini anlamaya yönelik hususlara değinilecektir. Ayrıca ders kapsamında afet sonrası ortaya çıkabilecek psikolojik uyumsuzlukların / bozuklukların önlenmesi, aile ve toplum düzeyinde ilişkilerin yeniden kurulması / geliştirilmesi ve etkilenenlerin normal yaşamlarına geri dönmesi süreci ile ilgili bilgi aktarımı yapılacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar deprem gerçeğinden hareketle afetlerin bireysel ve toplumsal anlamda ortaya çıkaracağı psikolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bununla birlikte hedef kitlenin bu sorunlara çözüm önerileri getirmeye yönelik farkındalık kazanması sağlanacaktır. | |
17:45 - 18:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (1. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | İlk gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; ilk gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların ilk gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |
SAAT | 03.10.2023 | |
08:45 - 09:30 | Ders Adı | Sivil İnisiyatifler I |
Eğitmen | Prof. Dr. Berna Burçak BAŞBUĞ ERKAN | |
Ders Konusu | Sivil inisiyatiflerin afetlerdeki yeri ve önemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; sivil inisiyatiflerin ne olduğuna ve deprem başta olmak üzere doğa kaynaklı afetlerle mücadelede ve sonrasında ortaya çıkabilecek psikolojik destek noktasındaki yerine değinilecektir. Ayrıca gönüllü kuruluşların kurumsal kimlik kazanmasının gerekliliği ele alınacaktır. Bu noktada sivil inisiyatiflerin hukuki ve sosyolojik çerçevesine de değinilecektir. Bu dersi alan katılımcılar sivil inisiyatiflerin afetlerdeki yeri üzerinde farkındalık kazanacaklardır. | |
09:45 - 10:30 | Ders Adı | Sivil İnisiyatifler II |
Eğitmen | Prof. Dr. Berna Burçak BAŞBUĞ ERKAN | |
Ders Konusu | Sivil inisiyatiflerde gönüllüğün önemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; afetler yönetiminde sivil inisiyatiflere gönüllü katılımın öneminden bahsedilecektir. Ayrıca nitelikli bir gönüllü yönetim sürecinin aşamalarının neler olduğuna değinilecektir. Özellikle afet sonrasındaki psikolojik tahribatın en aza indirgenmesi için bu konuda destek verebilecek gönüllük faaliyetlerinin önemine de vurgu yapılacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar sivil inisiyatiflerin afetlerde önemini kavrayabilecek ve psikolojik destek noktasında gönüllüğün önemine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | |
10:45 - 11:30 | Ders Adı | İnsani Yardım Lojistiği I |
Eğitmen | Doç. Dr. Ahmet Murat KÖSEOĞLU | |
Ders Konusu | İnsani yardım sisteminde lojistiğin önemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; başarılı bir lojistik yönetiminin afetlerdeki yerine değinilecektir. Ayrıca insani yardım lojistiğinin aşamaları ve kapsamı anlatılacaktır. Bunlarla birlikte insani yardım lojistik planlamasında koordinasyonun ve sivil inisiyatifler ile bütünleşmiş bir lojistik ağının oluşturmasının önemi de ele alınacaktır. Bu dersi alan katılımcılar afetlerde lojistiğin önemini anlamış ve insani yardım lojistiğinin afetlerdeki öneminin farkına varmış olacaklardır. | |
11:45 - 12:30 | Ders Adı | İnsani Yardım Lojistiği II |
Eğitmen | Doç. Dr. Ahmet Murat KÖSEOĞLU | |
Ders Konusu | Afetlerde lojistik sorunları ve temel başarı etkenleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; insani yardım lojistiği zorlaştıran faktörlere ve daha etkin bir insani yardım lojistik ağının oluşturulması için gerekli hususlara değinilecektir. Ayrıca ders kapsamında insani yardım lojistiğinde teknolojik çözümler getirmenin ve bu konu üzerine araştırma yapmanın gerekliliği üzerinde durulacaktır. Bu derste katılımcılar insani yardım lojistiğini etkileyen hususları öğrenerek bu konuda çalışma gerçekleştirilmesinin gerekliliği hususunda bilgi sahibi olacaklardır. | |
12:30 - 13:45 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:45 - 14:30 | Ders Adı | Afetlerde Mobil Haberleşme ve İletişim |
Eğitmen | Doç. Dr. Kadriye KOBAK | |
Ders Konusu | Afetlerde haberleşme sistemleri ve önemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; afet zararlarının en aza indirilmesi ve afete dirençli bir toplum oluşturulmasında etkin bir iletişim stratejisinin rolüne değinilecektir. Ayrıca mobil sosyal ağ uygulamalarının (Facebook, Twitter ve Instagram) afet iletişimindeki yeri ele alınacaktır. Bu kapsamda afetlerde ve sonrasında iletişimin sağlıklı ilerlemesine yönelik yeni yöntemler geliştirmeye yönelik araştırmaların yapılmasının önemine de dikkat çekilecektir. Bu derste hedef kitlenin afetlerde iletişimin önemini kavrayarak bu konuda yeni fikirler geliştirmelerine yönelik farkındalık oluşturulmuş olacaktır. | |
14:45 - 15:30 | Ders Adı | Afetlerde Dezenformasyon |
Eğitmen | Doç. Dr. Kadriye KOBAK | |
Ders Konusu | Afet sürecinde dezenformasyonla mücadele | |
Ders İçeriği | Bu derste; afetlerde dezenformasyonun nasıl oluşturulduğu ile ilgili örneklere değinilecektir. Ayrıca afete maruz kalanların ve toplumun diğer bireylerinin psikolojisini olumsuz etkileyen dezenformasyon oluşturan unsurlar ile mücadele yöntemleri ele alınacaktır. Bu derste katılımcıların afetlerde dezenformasyonun oluşturduğu olumsuzlukları görmesi ve buna karşı farkındalıkları ve hazırbulunuşlukları arttırılmış olacaktır. | |
15:45 - 16:30 | Ders Adı | Sosyolojik Açıdan Deprem Gerçeği I |
Eğitmen | Prof. Dr. Tevfik ERDEM | |
Ders Konusu | Deprem gerçeği özelinde afet sosyolojisi | |
Ders İçeriği | Bu derste; afetlerin sosyal nedenleri ve etkileri üzerinde durularak afet meydana geldikten sonra toplumun nasıl davrandığı, afetlerin nasıl sosyal dayanışma veya sosyal çatışma üretebileceği, afetler ile ortaya çıkan eşitsizlikler ve diğer sosyal olgular ele alınacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar deprem gerçeğinden hareketle afetlerin ortaya çıkaracağı sosyolojik sorunlar ile ilgili farkındalık kazanacaklardır. | |
16:45 - 17:30 | Ders Adı | Sosyolojik Açıdan Deprem Gerçeği II |
Eğitmen | Prof. Dr. Tevfik ERDEM | |
Ders Konusu | Deprem gerçeği özelinde afet göç ilişkisi ve yansımaları | |
Ders İçeriği | Bu derste; deprem gerçeği özelinde afetlerin yol açtığı göç ve göçün sosyolojik yansımaları üzerinde durulacaktır. Bu yansımaların afet nedeniyle göç edenlerde ortaya çıkacak psikolojik etkilere de değinilecektir. Bu sayede hedef kitlenin afetler nedeniyle ortaya çıkacak göç odaklı sosyolojik sorunlar konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. | |
17:45 - 18:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (2. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | İkinci gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; ikinci gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların ikinci gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |
SAAT | 04.10.2023 | |
08:45 - 09:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler V |
Eğitmen | Prof. Dr. Ömer KÜÇÜK | |
Ders Konusu | Orman yangınları gerçeği | |
Ders İçeriği | Bu derste; Muğla Köyceğiz, Kastamonu Taşköprü gibi orman yangınlarında görev alan bir akademisyen tarafından tecrübe paylaşımı yapılacaktır. Bu çerçevede akademisyen bakış açısıyla orman yangınına maruz kalmanın etkileri ve gözlemleri katılımcılarla paylaşılacaktır. Ayrıca yangın sonrası ortaya çıkan toplumsal etkiler ile ilgili tecrübe aktarımı yapılacaktır. | |
09:45 - 10:30 | Ders Adı | Yaşayanın Gözüyle Afetler VI |
Eğitmen | Prof. Dr. Ömer KÜÇÜK | |
Ders Konusu | Orman yangınları gerçeğinin sosyolojik ve psikolojik izdüşümleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; ülkemizde yakın zamanda yaşanan orman yangınlarında görev alan bir akademisyen tarafından yangının arka planında yaşananlar ve başta orman köylüleri, müdahale ekipleri ile yöre halkı olmak üzere maruz kalanlar için sosyolojik ve psikolojik açıdan ortaya çıkan etkiler yaşayanın bakış açısıyla katılımcılar ile paylaşılacaktır. Ayrıca orman yangınlarının sosyolojik ve psikolojik yansımaları üzerine farkındalık oluşturulacaktır. Bu sayede hedef kitlenin yangın gerçeğini meslektaşlarının gözüyle dinleyerek eğitime ilişkin motivasyonlarının artırılmasına katkıda bulunulacaktır. | |
10:45 - 11:30 | Ders Adı | Sosyal Bilimlerde Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma |
Eğitmen | Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Bilimsel araştırmanın tasarlanması ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemler | |
Ders İçeriği | Bu derste; bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri ele alınarak özellikle sosyal bilimlerde araştırma konusu belirlenmesine yönelik dikkat edilecek hususlara değinilecektir. Bu ders ile katılımcılara sosyal dünyayı konu alan bilimsel bir araştırmanın tasarlanması, yürütülmesi ve araştırma raporunun kaleme alınmasını içeren sosyal araştırma sürecine ilişkin temel bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır. | |
11:45 - 12:30 | Ders Adı | Etkili Sunum Teknikleri |
Eğitmen | Öğr. Gör. Berkan GÜNGÖR | |
Ders Konusu | Etkili bir sunumda dikkat edilecek hususlar | |
Ders İçeriği | Bu derste; belirlenen araştırma önerilerinin jüri önünde sunulması sırasında dikkat edilecek ve etkili sunum yapmayı kolaylaştıracak hususların neler olduğu üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda katılımcılar fikirlerini jüriyi ikna edebilecek seviyede nasıl hazırlayacakları ve sunacakları konusunda bilgi sahibi olacaklardır. | |
12:30 - 13:45 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:45 - 15:15 | Ders Adı | Araştırma konusu geliştirme I (İnteraktif Uygulama I) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma sorununun/probleminin tanımlanması, araştırmanın amacı, önemi ve kaynakların tespiti | |
Ders İçeriği | Bu derste; öncelikle araştırma konusunun belirlenebilmesi adına teorik derslerde bahsedilen hususlar odağında bir araştırma problemi ortaya konulmaya çalışılacaktır. Problem çerçevesinde düşünülen araştırmanın amacı (hipotez; denence veya soru cümleleri), önemi ve varsayımları belirlenecektir. Sonrasında problem odağında ve ortaya konulan amaç doğrultusunda alan yazında bir tarama gerçekleştirilerek faydalanılabilecek kaynaklara erişilecektir. Bu uygulamalı ders kapsamında her masada 3 adet lisansüstü eğitimine devam eden ve 1 adet doktoralı öğretim elemanı/üyesi yer alacaktır. Ayrıca ders veren öğretim üyeleri gruplara mentörlük faaliyeti ile destek olacaklardır. Bu sayede gün sonu etkinliğinde oluşturulacak gruplarda yer alan katılımcılar proje fikrini geliştirmesi noktasında ders veren öğretim üyeleri eşliğinde araştırma fikirlerini geliştirebileceklerdir. Bununla birlikte hedef kitlenin akademik mentörler eşliğinde araştırma fikrini olgunlaştırmalarına katkıda bulunulacaktır. | |
15:45 - 16:30 | Ders Adı | Araştırma konusu geliştirme II (İnteraktif Uygulama II) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Örneklem seçimi, veri toplama ve analiz yönteminin belirlenmesi | |
Ders İçeriği | Bu derste; öncelikle mentörler eşliğinde belirlenecek araştırma konusunun kavramsal modeli çizilecektir. Ardından araştırma evreninin ve örnekleminin tespiti üzerine çalışılacaktır. Sonrasında araştırma ile ilgili veri toplama yönteminin tespiti ile birlikte analiz yöntemleri belirlenecektir. Bu uygulamalı ders kapsamında her masada 3 adet lisansüstü eğitimine devam eden ve 1 adet doktoralı öğretim elemanı/üyesi yer alacaktır. Ayrıca ders veren öğretim üyeleri gruplara mentörlük faaliyeti ile destek olacaklardır. Bu sayede katılımcılar akademik mentörler eşliğinde araştırma fikrini olgunlaştırarak yol haritalarını çizebilecek ve afetler ile ilgili bilimsel bir araştırmanın ilk adımını atmış olacaklardır. | |
17:45 - 18:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (3. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Üçüncü gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; üçüncü gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların üçüncü gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |
SAAT | 05.10.2023 | |
09:00 - 09:30 | Ders Adı | Araştırma fikri sunumu I (1. Grup) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma fikri sunumu ve değerlendirme (1. Grup) | |
Ders İçeriği | Bu derste; birinci grup tarafından interaktif uygulamalar sonucu hazırlanan araştırma fikri sunulacaktır. Sunum grup tarafından belirlenen bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Eğiticiler ve diğer katılımcıların da katılımıyla değerlendirmeler yapılarak grup için pratik öneriler sunulacaktır. Böylelikle çalışılması planlanan araştırma konusu belirlenirken grubun eksikliklerine ve önerilere vurgu yapılabilecektir. Bu sayede katılımcılar yanlışlarını görebilecekler ve araştırma konusu belirleme hususunda hedeflere ne ölçüde ulaşılıp ulaşılmadıklarını tespit edebileceklerdir. | |
09:45 - 10:15 | Ders Adı | Araştırma fikri sunumu II (2. Grup) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma fikri sunumu ve değerlendirme (2. Grup) | |
Ders İçeriği | Bu derste; ikinci grup tarafından interaktif uygulamalar sonucu hazırlanan araştırma fikri sunulacaktır. Sunum grup tarafından belirlenen bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Eğiticiler ve diğer katılımcıların da katılımıyla değerlendirmeler yapılarak grup için pratik öneriler sunulacaktır. Böylelikle çalışılması planlanan araştırma konusu belirlenirken grubun eksikliklerine ve önerilere vurgu yapılabilecektir. Bu sayede katılımcılar yanlışlarını görebilecekler ve araştırma konusu belirleme hususunda hedeflere ne ölçüde ulaşılıp ulaşılmadıklarını tespit edebileceklerdir. | |
10:30 - 11:00 | Ders Adı | Araştırma fikri sunumu III (3. Grup) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma fikri sunumu ve değerlendirme (3. Grup) | |
Ders İçeriği | Bu derste; üçüncü grup tarafından interaktif uygulamalar sonucu hazırlanan araştırma fikri sunulacaktır. Sunum grup tarafından belirlenen bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Eğiticiler ve diğer katılımcıların da katılımıyla değerlendirmeler yapılarak grup için pratik öneriler sunulacaktır. Böylelikle çalışılması planlanan araştırma konusu belirlenirken grubun eksikliklerine ve önerilere vurgu yapılabilecektir. Bu sayede katılımcılar yanlışlarını görebilecekler ve araştırma konusu belirleme hususunda hedeflere ne ölçüde ulaşılıp ulaşılmadıklarını tespit edebileceklerdir. | |
11:15 - 11:45 | Ders Adı | Araştırma fikri sunumu IV (4. Grup) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma fikri sunumu ve değerlendirme (4. Grup) | |
Ders İçeriği | Bu derste; dördüncü grup tarafından interaktif uygulamalar sonucu hazırlanan araştırma fikri sunulacaktır. Sunum grup tarafından belirlenen bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Eğiticiler ve diğer katılımcıların da katılımıyla değerlendirmeler yapılarak grup için pratik öneriler sunulacaktır. Böylelikle çalışılması planlanan araştırma konusu belirlenirken grubun eksikliklerine ve önerilere vurgu yapılabilecektir. Bu sayede katılımcılar yanlışlarını görebilecekler ve araştırma konusu belirleme hususunda hedeflere ne ölçüde ulaşılıp ulaşılmadıklarını tespit edebileceklerdir. | |
12:00 - 12:30 | Ders Adı | Araştırma fikri sunumu V (5. Grup) |
Eğitmen | Doç. Dr. Emine Nihal LINDBERG Dr. Öğr. Üyesi Ömer ERDOĞAN Doç. Dr. Ezgi MOR | |
Ders Konusu | Araştırma fikri sunumu ve değerlendirme (5. Grup) | |
Ders İçeriği | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste; beşinci grup tarafından interaktif uygulamalar sonucu hazırlanan araştırma fikri sunulacaktır. Sunum grup tarafından belirlenen bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Eğiticiler ve diğer katılımcıların da katılımıyla değerlendirmeler yapılarak grup için pratik öneriler sunulacaktır. Böylelikle çalışılması planlanan araştırma konusu belirlenirken grubun eksikliklerine ve önerilere vurgu yapılabilecektir. Bu sayede katılımcılar yanlışlarını görebilecekler ve araştırma konusu belirleme hususunda hedeflere ne ölçüde ulaşılıp ulaşılmadıklarını tespit edebileceklerdir. | |
12:30 - 13:45 | Öğle Arası | |
13:45 - 14:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (4. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Dördüncü gün eğitimleri ve düzenlenen etkinlik ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; beşinci gün gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların son gün eğitimlerini değerlendirmeleri istenecektir. Ayrıca son gün anketinde etkinlik ile ilgili genel değerlendirmelerini ölçümleyen sorular da yer alacaktır. Bu sayede eğitimlerin ve etkinliğin genelinin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. |